פרופ' אפק: "חייבים סגר דיפרנציאלי, לשחרר אנשים שהחלימו או התחסנו"

    אסתי פלד No Comments on פרופ' אפק: "חייבים סגר דיפרנציאלי, לשחרר אנשים שהחלימו או התחסנו"

    מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר וסמנכ"ל שיבא, פרופ' ארנון אפק בראיון ל'קול חי': "משוכנע שחייבים ללכת במהלך דיפרנציאלי, על האדם הבודד: זה שהחלים, התחסן ועברו שמונה ימים או עבר בדיקה סירולוגית – להקל עליו ולשחרר אותו ממגבלות, חוץ ממסכה"

    פרופ' ארנון אפק צילום: פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר וסמנכ"ל בית החולים שיבא בתל השומר, פרופ' ארנון אפק תומך בפתרון לפיו הסגר יחול רק על אנשים שלא החלימו או התחסנו: "אני משוכנע שחייבים ללכת במהלך דיפרנציאלי, לא אזורי, על האדם הבודד: זה שהחלים, התחסן ועברו שמונה ימים או עבר בדיקה סירולוגית – להקל עליו ולשחרר אותו ממגבלות, חוץ ממסכה. זה ייצר מוטיבציה חיובית להתחסנות נרחבת יותר".

    בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר אומר פרופ' אפק: "אני מאוד מוטרד מכך שתחת הסגר מקדם ההדבקה עולה, זה אומר שהסגר איבד את האפקטיביות שלו. הציבור הפסיק לציית, ישנם מחזות מאוד קשים ולאו דווקא במגזר מסוים. זה מערער את האמון הציבור, כי אתה בעצם אומר לאנשים 'אתם הסוחרים החנויות שלכם סגורות ואתם מאבדים את מקור הפרנסה שלכם ואחרים חוגגים ופוגעים בכולנו'. צריך לחשב מסלול מחדש ולשנות את האסטרטגיה. לכיוון של פתיחה זהירה ודיפרנציאלית".

    עוד אומר פרופ' אפק, כי "הדיבורים במשרד הבריאות על ביטול פטור מבידוד למתחסנים – מערער את אימון הציבור ומפחית את כמות המתחסנים. איך זה יתן לאנשים מוטיבציה להתחסן? צריך לשנות אסטרטגיה".

    לדבריו "קופות החולים אומרות לנו שכבר לא מגיעים אנשים להתחסן, תפתחו את זה לכל הגילאים. אם לא נחזק את מבצע החיסונים בכלל המגזרים והגילאים לא יהיו לנו כלים להילחם בקורונה".



    0 תגובות